vrijdag 22 februari 2008

Red red wine...

Hier zijn we weer!

Met Ine gaat alles zeer goed! 't Is hier vandaag ongeveer 35 graden, dit niet om jullie jaloers te maken maarop te warmen voor de zomer die er toch bijna aankomt,... We zijn deze week naar de supermarkt geweest en toen we buitenkwamen sprong er zeer gezwind een madam voor mijn neus. Ze vroeg me of er in mijn land medicijnen bestonden om de heupen breder te maken. Ik zeg: 'pardon?'. Ja, ze vond haar heupen te smal en dacht dat dat bij ons wel bestond. Ik heb haar gezegd dat ik dat nog nergens ben tegengekomen en als ze brede heupen wil, dat ze dan beter plastische chirurgie overweegt in plaats van een cremeke te smeren. Maar dat vond ze te gevaarlijk! Waarom worden die vragen toch nooit aan Hilde gesteld?! Maar bon, ze heeft wel voor de mop van de week gezorgd en wij hebben weer eens goed kunnen lachen!!! We zijn gisteren ook eens een bezoekje gaan brengen in een theater. En we hebben een kaartje kunnen bemachtigen voor het toneel van deze avond. Het stuk heet 'my valentine' en wordt wegens enorm succes verlengd! We zijn er bij en een verslag volgt zeker! Ik kijk er zeer naar uit! Toen we gisteren ons kaartje kochten mochten we ook onze plaats kiezen op een blad. Er stond nog niemand op!!! Maar gene paniek, iedereen koopt zijn kaartje op de avond zelf. 't Is te hopen voor hen, anders is het maar triestig verlengen voor 2 muzungu's.

Morgen komt UB40 optreden hier in Kampala. Ook dat konden we niet missen. Het hele land spreekt erover, op de radio kennen ze maar 1 groep meer, zalig! Dat wordt een feest, ik hoop wel dat ze ons zo niet op elkaar gaan pakken zoals we soms in een busje zitten. Maandag vertrekken we voor een week naar Kasese om training te geven. Ja, het is er toch nog eens van gekomen! Ik zie het ongeloofelijk zitten. We hebben ook een cursus in het verschiet van Right to Play. Dat is een NGO die oa in Uganda werkzaam is. Ze leert kinderen allerhande dingen via sport en spel, dingen waar wij in de chiro ook achter staan. Er zal waarschijnlijk een samenwerkingsverband ontstaan tussen deze organisatie en Xaveri en daar zijn we ontzettend tevreden over! Ik wil jullie ook nog even mee geven dat Hilde en ik een reisje naar Tanzania gepland hebben. We vertrekken op 8 mei naar Zanzibar, gaan van daaruit naar Dar Es Salaam, om op 25 mei terug naar Uganda te komen. Ole, ik kijk er al geweldig naar uit! Vele dikke kussen en tot later! Ine-x-

1 opmerking:

Jobove - Reus zei

very good blog congratulations
regard from Catalonia Spain
thank you