zaterdag 29 september 2007

Een roddel uit Mozambique?

Gisteren lazen we in de 'new vision' (Oegandese krant) dat er een intervieuw was geweest, tijdens een TV-debat over Aids, met een aartsbisschop van Mozambique. De man beweerde dat hij op de hoogte is van het feit dat er twee Europese landen zijn die systematisch alle condooms met HIV besmetten. Als we niet opletten, zo zei hij, is Africa over enkele jaren volledig uitgeroeid omwille van Aids, verspreid door die besmette condooms. Logische besluittrekking: we kunnen condooms niet vertrouwen en moeten kiezen voor algehele onthouding! Toen hem gevraagd werd over welke Europese landen het ging, weigerde hij te antwoorden.

Ieder z'n mening natuurlijk over seksualiteit maar de bevolking voorliegen... dat gaat toch te ver!

3 opmerkingen:

zwijnsy zei

hey ine hoe is het daar in afrika
heb je al veel kunnen doen?
ik wou gewoon eens weten hoe jullie het stellen vele groetjes daar



u neefke

Anoniem zei

Wat vliegt de tijd en wat hebben jullie al allemaal niet beleefd...
knuf x

Anoniem zei

Hai Hilde, Dag Ine,

het verhaal dat jullie beschrijven, klopt volledig met het beeld dat ik van Afrika heb. eerst vind je het raar, later vind je het zalig. ik zie mij nog lopen in Mbarara met 800000 shilling rond mijn buik... het is alsof iedereen het ziet.
amuseer jullie!